Saturday, August 10, 2013

Dear Douglas

Dear Douglas,


Thank you for the Eid greetings. Yes its the day to celebrate the victory over the self which is what Ramadhan is all about. A month of fast not only from food and drink but the attainment of a higher level of purity and thankfulness for the countless blessings bestowed by Allah the Almighty.


Nonetheless it pains many Muslims and I am sure a good number of concerned non Muslims over what is happening in Syria, Egypt and Palestine. If we do things in the name of God it cannot be that other humans must suffer for our acts of worship. It has to be wrong if fellow humans must suffer in our effort to please God. Lets us reflect on this important proviso.


Muslims are forbidden to fight even known enemies if the enemies have not taken up arms against them. A correct religion must be one that tries to embrace as many of humankind for that must be the nature of God to want as many of His creations to be on the correct path. It cannot be a correct religion if one's religion is confined to one's kith and kind with the door closed to humankind.

Acts of worship cannot be launched on the pedestal of the mass massacre and destruction  of unarmed civilians. How could it be right? How could it be right? It is surely the abandonment of thought to base emotions.


Best regards,
Zahid



``````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````

 
Dear Zahid.


Eid Mubarak. May the season bring joy to you and your family.


Warmest wishes,
Douglas.
U.S.


____________________________________________________________________________________



Douglas,



Terima kasih atas ucapan Hari Raya. Ya ia adalah hari untuk meraikan kemenangan ke atas nafsu. Puasa bukan sahaja dari makanan dan minuman tetapi puasa juga untuk mencapai tahap keimanan dan kesyukuran yang tinggi atas nikmat segala yang dikurniakan oleh Allah s.w.t.



Walau bagaimanapun, hati orang Islam dilukai dan saya pasti juga hati ramai orang bukan Islam yang prihatin terhadap apa yang sedang berlaku di Syria, Mesir dan Palestin. Jika kita melakukan sesuatu diatas nama Tuhan ia tidak mungkin mesti membawa derita keatas  manusia lain. Ia suatu kesalahan  jika manusia yang lain perlu  derita dalam usaha kita untuk mendekati Tuhan. Mari kita merenung proviso yang penting ini.



Umat ​​Islam dilarang untuk melawan musuh-musuh mereka jika musuh-musuh tersebut tidak mengangkat senjata terhadap mereka. Satu agama yang betul mestilah ugama yang mahu seberapa banyak mungkin manusia menganutinya sebab sudah semestinya sifat Tuhan yang mahu seberapa banyak ciptaanNya untuk berada di jalan yang betul. Ia bukan agama yang betul jika agama seseorang adalah terhad hanya kepada bangsa itu sahaja dengan pintu ditutup rapat kepada manusia lain.



Ibadah tidak boleh dilancarkan diatas pembunuhan beramai-ramai orang awam yang tidak bersenjata. Bagaimana ini benar? Bagaimana ini benar? Semestinya ini bukan tindakan waras, malah suatu tindakan yang mirip emosi kehaiwanan.


Zahid

````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````
Zahid.



Eid Mubarak.  Musim yang membawa kegembiraan kepada anda dan keluarga anda.


Douglas.
A.S.













 

No comments:

Post a Comment